پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4912
-
الف
+

«یعقوب نبی» پیامبر صبر و عشق است

محمود پاک‌نیت در گفت‌وگو با آی‌فیلم از حس و حال خود، زمانی که فهمید برای نقش «یعقوب نبی» انتخاب شده است، گفت.

«محمود پاک نیت» بازیگر توانمندی است که در نقش‌های مثبت و منفی زیادی به ایفای نقش پرداخته است. این را از کارنامه کاری که دارد می‌توان فهیمد. «روزی روزگاری»، «پدرسالار»، «روشن‌تر از خاموشی»، «پس از باران»، «شب دهم»، «یوسف پیامبر»، «ساختمان ۸۵» و «شهرزاد» بخشی از کارنامه درخشان این بازیگر است. اما در میان این همه نقش درخشانی که «پاک نیت» دارد، یک نقش بیش از باقی نقش‌ها سنگینی می‌کند و آن هم «یعقوب نبی» است. شبکه آی‌فیلم به بهانه پخش سریال «یوسف پیامبر» به سراغ این بازیگر رفته و درباره این سریال با وی به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

آقای «پاک نیت» نقش «یعقوب نبی» به شما چطور پیشنهاد داده شد؟

از طرف آقای سلحشور برای ارائه این نقش دعوت شدم، وقتی فهمیدم که نقش «یعقوب نبی» را به من پیشنهاد دادند، شوکه شدم. هم این که باورش برای من سخت بود که قرار است نقش «یعقوب نبی» را بازی کنم، هم این که گفتم نمی‌توانم این نقش را با چنین حساسیت بالایی بپذیرم. آقای سلحشور حرفم را قطع كرد و گفت من استخاره كردم و خوب آمده، با توكل بر خدا كار را شروع كن.
من هم این نقش را با تمام حساسیت و سختی پذیرفتم. به هر حال آرزوی هر بازیگری است كه بتواند روزی نقش پیامبران خود را بازی كند. بعد هم هر فرد معتقدی اگر متن این قصه قرآنی را می خواند، محال بود كه بازی در این سریال را قبول نكند. این سریال فراز و نشیب زیادی دارد و اتفاقات خاصی در زندگی «حضرت یعقوب» به وقوع می‌پیوندد که محک خوبی برای بازیگری من بود و بازی در این نقش تجربه بسیار جدیدی برای من بود و نگاهم را به دنیا و زندگی تغییر داد. وقتی به خانه رفتم طبق معمول همیشه باز هم با همسرم مشورت كردم. او هم نه‌تنها مرا دلداری داد، بلكه تشویق كرد و گفت: یک بازیگر نباید متكی به یک نوع و یک سبک بازی باشد و با توكل بر خدا كار را شروع كن. اما از آنجا كه حساسیت بر این نقش را می‌دانستم در طول كار همواره از خدا خواستم مرا شرمنده مردم و حضرت یعقوب نكند كه امیدوارم همین‌گونه بوده باشد.

جناب پاک نیت همانطور که خودتان گفتید، نگاهتان به دنیا و زندگی تغییر کرد. «یعقوب پیامبر» دقیقا چه تاثیری بر روی شما گذاشت؟

بازی در این نقش روی زندگی شخصی‌ام خیلی اثر گذاشت. خب ببینید بزرگ‌ترین ویژگی این پیامبر صبر و اعتقاد رسوخ ناپذیر آن است به همراه عشقی كه در وجود او بسیار پررنگ بوده است كه این ویژگی‌ها او را در مقابل مشكلاتی كه با آن‌ها دست به گریبان بوده است، پیروز می‌كند. همین ویژگی‌ها در زندگی شخصی من هم اثر گذاشته است و با مشکلات زندگی‌ام بسیار صبورانه‌تر رفتار میکنم.

سریال «یوسف پیامبر» باز هم از شبکه آی‌فیلم در حال پخش است و بازهم خوشبختانه مورد استقبال مخاطبین قرار گرفته است. به نظر شما علت این محبوبیت چیست؟

خداوند این قصه را در قرآن کریم، «احسن القصص» نامیده است و فكر می‌كنم با توانایی كه گروه برای ساخت این مجموعه از خود نشان دادند، باعث شده است که این سریال هنوز هم انقدر محبوب باشد. خود من اینطور هستم که هر بار این سریال را می‌بینم درس‌های تازه از آن یاد می‌گیرم و این ویژگی قرآن و قصه‌های قرآنی است که همیشه برای مردم تازگی دارد و همیشه حرفی برای گفتن دارند و امیدوارم از تمام قصه‌های قرآنی سریال و فیلم ساخته بشود زیرا زبان هنر، تاثیرگذارترین زبان است و هنرمندان ما نباید از این ماجرا غافل بشوند.

کار با مرحوم «فرج الله سلحشور» چطور بود؟

خیلی خوب بود. مرحوم سلحشور از آن دسته کارگردان‌هایی بود که می‌دانست از کار چی می‌خواهد و همان را انجام میداد. من خیلی خوشحالم که با این کارگردان فقید همکاری کردم. خداوند ایشان را رحمت کند.

مصاحبه کننده: هانیه خاوری برای وبسایت آی فیلم

 

ه خ / ص گ

نظر شما
ارسال نظر